Current Status and Future Trends of Power Quality Analysis

10.3390/en15072328

observational data analysispower qualityquality indicesbig data

In this article, a systematic literature review of 153 articles on power quality analysis in PV systems published in the last 20 years is presented. This provides readers with an overview on PQ trends in several fields related to instrumental techniques that are being used in the smart grid to visualize the quality of the energy, establishing a solid literature base from which to start future research. A preliminary appreciation allows us to intuit that higher-order statistics are not implemented in measurement equipment and that traditional instrumentation is still used for the performance of measurement campaigns, not yielding the expected results since the information processed does not come from an electrical network from 20 years ago. Instead, current networks contain numerous coupled load effects; thus, new disturbances are not simple; they are usually complex events, the sum of several types of disturbances. Likewise, depending on the type of installation, the objective of the PQ analysis changes, either by detecting certain events or simply focusing on seeing the state of the network.